TMA EPRA
Poniewaz nie moglem znalezc nigdzie propozycji nowej przestrzeni powietrznej wokol EPRA, postanowilem zrobic wlasna. Nalozylem aktulna przestrzen kontrolowana lotniska Modlin na lotnisko Sadkow i otrzymalem co widac na zalaczonym obrazku. Z tego co widac to znow nam grozi obnizenie ATZu do wysokosci okolo 1000m. Juz kiedys mielismy nad naszym ATZem TMA zaczynajace sie od 1050m ale konczylo sie ono na drodze przy lotnisku. Tym razem moze to rozciagac sie az do Przysuchy. Z tego co wiem, to nie prowadzone sa rozmowy na temat utrudnien w lataniu szybowcowym. Mam nadzieje, ze Nasi koledzy z Aeroklubu Radomskiego stana w obronie szybownikow i wywalcza mozliwosc podnoszenia TMA zaleznie od potrzeb (takie praktyki sa stosowane na wielu lotniskach w Europie).
Jak tak dalej bedzie szlo to wrocimy do czasow kiedy przestrzenia powietrzna nad Polska kierowalo wojsko z tym, ze teraz bedzie to przestrzen kontrolowana. Zamiast budowy jednego duzego lotniska polozonego centralnie i dojazdowych autostrad, ktos wpadl na pomysl na budowanie wszedzie malych lotnisk (chyba da sie wiecej zarobic i wyciagnac z EU). Skoro nie wystarczy lotniska w Modlinie w Lodzi i w Swidniku to proponuje jeszcze w Kozienicach, Opocznie a nawet i w Grojcu. Naszczescie w Polsce nie brakuje afer budowlanych a do tego moga dojsc problemy z ILSem no i po zimie problemy z pasem startowym wiec trzymajmy kciuki i nie tracmy nadzieji.
Uzyte mapy pochodza z AIP POLSKA.